THE POWER
OF ELEPHANT.
THE POWER
OF ELEPHANT.

De gestreepte olifant: al 40 jaar een icoon

The Power of Elephant

"Fassadenfarben sollen Dickhäuter sein" - "Muurverven moeten dikhuiden zijn'. Met deze slogan werd reclame gemaakt voor het in 1959 op de markt gebrachte product Muresko. In het reclamemateriaal werd deze slogan uitgesproken door een olifant. Zwart en zonder strepen werd deze olifant in 1963 omgedoopt tot symbool van deze verf. 

Toen directeur Dr. Klaus Murjahn op zoek was naar een krachtig nieuw logo om het Caparol productpakket beter in de markt te profileren, werd de dikhuid opnieuw herzien. In 1983 werd de zwarte olifant voorzien van strepen in de primaire kleuren rood, geel en blauw en met de secundaire kleuren oranje, groen en violet. Na het grafisch retoucheren werd de definitieve versie vastgesteld met de bekende zes strepen. Deze werd gepresenteerd als nieuw Caparol-beeldmerk op de internationale vakbeurs 'Farbe 84' in München.

Doe mee aan de foto challenge en win 40 liter Muresko!

Dit jaar vieren we de 40e verjaardag van onze iconische gestreepte olifant en dat vieren we met een foto challenge. Op welke plaatsen ben jij 'm tegengekomen? Of het nu een selfie is met de Capafant, een foto van onze producten op een werk of een andere leuke foto met onze gestreepte vriend - post je foto tussen 12 en 31 augustus op een van onze social media kanalen en tag ons Nederlandse account (dus met een @). Je maakt kans op een van de volgende prijzen

1x 40 liter Muresko buitenmuurverf in een kleur naar keuze

1x Stanley X Caparol lunchtrommel + thermosfles
1x PowerCollection weekendtas + quick dry towel
1x pluchen Capafant midi olifant

Tag ons: @CaparolNederland

Tag ons: @CaparolNL

Tag ons: @Caparol NL

Spelregels

- De actie loopt van 12 t/m 31 augustus 2024.
- Op de foto moet de Caparol olifant zichtbaar zijn in welke vorm dan ook. 
- Je post je foto openbaar op Facebook, Instagram of LinkedIn en tagt ons officiële Nederlandse account (met een @). 
- Je mag zo veel foto's insturen als je wilt. 
- Op 2 september maken we de winnaars bekend. 
 

Lees de volledige actievoorwaarden: Actievoorwaarden

Let's bring power to the surface!

Passie voor oppervlakken is wat ons bij Caparol al meer dan 125 jaar drijft. Bij Caparol zijn we er om oppervlakken sterk, slim en mooi te maken. Oppervlakken zijn zoveel meer dan verf op een muur, kozijn of vloer. Ze omringen ons altijd en overal. Ze inspireren ons. Ze beschermen onze geliefden. Ga mee op onze gezamenlijke reis om de kracht van oppervlakken te ontketenen. Dat bedoelen wij met The Power of Surface.

Ontdek onze Power​

Power magazine​

Wij houden zo veel van oppervlakken dat we er een heel magazine aan hebben gewijd.
Laat je gegevens achter en we sturen het magazine gratis naar je op!

Magazine aanvragen​​

Caparol Newsletter - Altijd op de hoogte van het laatste nieuws.

Vanaf nu kunt u zich laten informeren over alle actuele thema's via onze digitale Caparol newsletter! Productinnovaties, beursinformatie, wetenswaardigheden en nog veel meer uit de wereld van Caparol krijgt u direct in uw inbox.

Uw gegevens

Ja, ich wil vanaf nu de gratis Caparol-Newsletter ontvangen. Ik kan mijn aanmelding te allen tijde stopzetten d.m.v. de link onder de nieuwsbrief.


* Verplichte velden